![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej
Har ett problem med min skärm ![]() När jag är ute i Windows så är skärmen ljus som f-n, sen när man kommer in i ett spel tex Football Manager så blir det mörkt, likadant när man kör i MSTS, sen när man är i RE så blir det nästan för ljust... Kan även berätta att jag har de senaste drivarna till grafikkortet och kör med SP 2....och när man startar upp Windows så ser det helt normalt ut.. Tippar på att det har med inställningar att göra någonstans men jag hittar inte var.... NVH Kenneth
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Har du Adobe gamma? Kan vara konflikt med grafikkortets drivrutiner. Försök nollställa Adobe gamma, så kan du ställa in med grafikkortets program.
Finns det knappar på skärmen? Pröva även där också.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2007-02-11 klockan 19:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Konflikter finns det inga och jag har testat Adobe Gamma men tagit bort det. Inställningarna i själva skärmen står på full sula...Man kan ändra i grafikkortets program men det är det som gör att det blir konstigt... Kan ju vara så att skärmen är gammal (5 år) men jag tror inte det har någon betydelse eftersom den är felfri och jag alltid använt de inställningarna jag har på skärmen, alltså i själva skärmen (knapparna). MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Kolla för säkerhets skull att monitorkabeln sitter ordentligt intryckt i sitt kontaktdon...
Långskott, men inte vet jag. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Skumt fel, men försök komma på om du gjort nått precis innan det blev så här!? Om man t.ex. byter grafikkort eller drivare, så kan det bli annorlunda inställningar i spelen!
Mitt tips är att sänka ljuset på skärmen och öka gamman i grafikinställningarna...
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ja det var ett riktigt långskott det....Kabeln sitter som den skall annars hade jag ej fått någon bild på skärmen utan bara ett meddelande att kabeln ej satt i... MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ja, en skärm håller ju inte för evigt...
Vet att du inte har hur mycket klöver som helst, så här är ett par "fattigmansskärmar": 32 tum: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=331518 19 tum: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=328518 Går säkert att hitta bättre priser på Pricerunner, men gillar att handla på Komplett!
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Hej
Ja ibland kan man undra varför man inte använder det som sitter innanför pannbenet??? Som man kan se av nedanstående bild så finns det 2 inställningar man kan göra för färgerna i dessa drivrutiner. Jag har bara ändrat i den översta, inte i den som det står Helskärm 3D...I och med att jag bara har ändrat i den översta så har jag ju bara ändrat färgerna på skrivbordet inte i tex då MSTS... När jag nu ändrade i Helskärm 3d så försvann det mörka som har funnits när man kört...Nu slipper man bli mörkrädd när man kör mitt på dagen ![]() MVH Kenneth
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så ![]() Senast redigerad av knebert den 2007-02-15 klockan 02:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Vad bra att du hittade felet!
|
![]() |
![]() |