![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Jag undrar om man kan göra egna lok eller vagnar till trainz.
undrar Roberth. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Det kan man. Andvänd ett 3dmodelling program.
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]() Citat:
eller som jag har 3D Studio Max som kostar runt 4'000:-. Det är inte lätt att bygga egna lok/hytter/vagnar till Trainz men inte helt omöjligt. Bara tidskrävande om man som jag inte kan / (hittar allt i programen ). Jag har själv försökt med att bygga hytter till Trainz men nja, inte kommit så lång. Men det är fullt möjligt att göra det så visst du kan bygga vad som till Trainz. TW |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej!
Som tidigare sagt så går det bra att i ett 3D-program bygga i stort sett allt till Trainz. Lok, vagnar, stationshus, villor, träd, skyltar mm. Det kan som sagt vara lite knepigt att komma igång men övning ger ju som bekant färdighet. Lokförarn: Kostar 3D Studio Max bara 4000kr. Jag har alltid trott att det kostade närmare 40 000. I så fall kan det ju vara värt att titta närmare på. mvh .... Mats
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Svar ja det gör det men jag har en gammal version av det, insåg just, den som finns nu kostar säkert runt 40'000:- Jag hittade det på www.buysell.com för ungefär 1 år sedan version 3.0. så det bör gå att hitta, gav runt 425$ för det. TW |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
gmax, någon kanske??? samma program fast gratis
![]() http://www.auran.com/trainz/contentcreation.htm (högst upp) Kollade på vad version 8 kostade... ~3800 $ har jag för mig... ca 25000... lite väl mycket, men det är ett bra program! (annars kan man testa det i 30 dagar) (eller kunde förrut)
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
på Internet, #visst det är privat personer som säljer och visst man kan bli blåst på pengarna#), men men om man vågar så kan man hitta saker billigt. Kanske bör tillägga det #). TW |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
3ds version 8 kostar mycke riktigt runt 40.000... värt att notera dock är att det är exklusive MOMS...
![]() Är man lycklig innehavare av en licensierad version 5, så kan man uppgradera til 8-an för den facila pengen av 16.000 spänn... Ja, plus MOMS då... MEN... För er som går och pluggar, så finns det ljus i träsket ändå... För 1.200 spänn, kan man köpa sig en full 3ds version 8. Läs mer här: http://www.creativetools.se/program/...dentlicens.htm Du får inte tjäna pengar på det du gör, men det gör vi väl inte ändå med det jox vi håller på med... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|