![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
|
![]()
Får ett meddelande att delar saknas på en rutt. En rutt som jag själv har byggt från grunden. Så teoretiskt bör ju inga delar saknas om jag nu själv satt dit dom??. Provar jag att hämta hem de sk saknade delarna får jag till svar att delarna inte finns att tillgå. (Blir ju bara bättre och bättre ;( ).
Hur kommer jag till rätta med detta problem och/eller kan jag på något sätt se vilka delar som saknas?? Andreas |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
|
![]()
det kan bli sådär med dina egna rutter, inget att bry sig om. (Den tror att ruttens kuid saknas eller nått sånt då den inte hittar den på DLS).
/Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Ja, jag får också meddelandet att innehåll saknas på egen rutt.
Men inte bara där! Även på TRS 2006 nya, egna rutter kan det bli samma meddelande och det kan jag inte riktigt förstå. /Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
du kan installera om trs04 vilket vore bäst
sedan installera om allt custom content och din bana spara den innan du installerar om. om det inte hjälper ta och skapa en ny rutt gå till merge route och välj din rutt och klistra in spara på nytt namn. TW |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Får detta prblem ibland också.
Du behöver verkligen inte installera om! Det är bara att ta "load scenario" (den gröna knappen). Trainz kan ibland läsa av fel med kuider mm vilket gör att det blir fel.
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Instämmer med Arvid, em ominstallation är inte nödvändig p.g.a detta skönhetsfel i Trainz.
För mig brukar det hjälpa med att öppna rutten, gå in i menyn längst upp till vänster och välja "delete missing assets" (tror jag att det står). Efter att du gjort detta svarar du ja och sparar rutten med ett annat namn. Detta behöver du bara göra om du upplever det jobbigt att du får felmeddelandet när du öppnar rutten.
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]() Citat:
Det behöver alltså inte saknas något utan räcker att ett enda objekt är märkt med rött utropstecken i CMP så visas rutan. Lite dumt att de inte separerat dessa, vem orkar fixa alla felvarningar man får efter import av gamla saker till trs2006?
![]() |
![]() |
#8 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Själv när detta meddelande kommer upp så brukar jag jämt trycka på "Load the map anyway"
![]() |
#9 | |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|