Ämne: JBJ R2
Visa ett inlägg
Gammal 2006-06-29, 19:45   #93
Rogge
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Då hakar jag på när det gäller signaler men det här gäller iofs hastighetssänkningar: Sätt inte hastighets-sänkningar/ökningar som man ser på många andra rutter, dvs att man tex har en Sth av 160 km/h och precis innan en station, bara några meter innan, sänka ner till 60 km/h. Sen brukar det höjas till 160 km/h bara några meter efter den stationen. Det blir mao upp och ned i hastighet hela tiden.

Jag tycker att det är lite lite irriterande att hastigheten sänks så radikalt upp och ner hela tiden, speciellt på så korta sträckor som en liten station. Att hastigheter går upp och ner skall det göra men det känns omotiverat att ha en hel rutt med sth 60 km/h förbi varje station tycker jag. Rutter där hastigheter ändras hela tiden, ofta och många gånger omotiverat samt radikalt har jag personligen svårt för, det är därför jag gnäller...

Vill man köra hela rutten från A-Ö så tycker jag att man skall kunna göra det utan att gå från tex 160 km/h till 60 km/h för att sedan höja till 160 km/h 200 meter senare hela rutten igenom. Många gånger hinner man ju inte komma upp i 160 km/h förräns det är dags att börja bromsa igen...

Hastigheterna jag använde här är bara exempel, men jag tror du känner igen fenomenet.

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat