Hej Gerry, CGD och Roger!
Kul att få lite stöd och synpunkter. Jag har nu efter en lång kväll/natt fått ordning på det mesta, men jag fick göra om alltihop från början. Det verkar som om jag råkat ut för något nästan otroligt...
När jag fick strul kollade jag hur det gått för andra uppdaterare. Jag blev lite förvånad när jag läste att CGD fått sin uppgradering av SP 1 klar på 5 minuter, min egen tog över 2 timmar. Hmmm...
Jag hade skrivit ut instruktionerna och var väldigt noga med att göra exakt enligt anvisningarna. Jag visste att man skulle starta om datorn efter avinstallationen av 2006 och när det är klart så rebootar datorn sig själv!
Dum som man är så tänkte jag: Så fiffigt, de har lagt in en automatisk datoromstart för att man inte skall missa det. Hmmm...
Sen tryckte jag dit SP 1 som ju tog en väldigt lång tid, men inga varningsmeddelanden kom och i slutet så hade jag mitt nya builtnummer.
Tillbaka med mina customgrejer och även det gick smärtfritt.
Sen upptäckte jag allt fler konstigheter vid testerna men var nog lite för trött för att tänka riktigt klart. Går ner för att få lite fika framåt småtimmarna och ser då att min CD-spelare startat av sig själv. Hmmm...
Ger upp och går och lägger mig och skall precis somna när tioöringen äntligen trillar ner. Va fan, jag har ju haft ett ministrömavbrott! Då brukar nämligen DVD-spelare gå igång och det kom ju utan att jag märkte det, just som jag tänkte boota om så det var ingen fiffig Auranfiness, det var ju en crash jag haft!!!
SUCK! Jag gjorde om rubbet från början och se på f-n, nu gick det på 5-6 minuter med SP 1-installationen. Jag fick också nu en Trainz Diag Tool test med gröna bockar, vilket jag inte fick första gången...
Det lilla jag hunnit testa verkar nu helt normalt men jag är lite mör efter en natt nästan utan sömn. Det som inte är så kul är att jag förlorat diskutrymme motsvarande ett par tre fullinstallationer, det verkar som om det mesta av det gamla ligger kvar någonstans och tar plats. Jag grejade runt en hel del innan jag gjorde om hela installationen och har väl lyckats stuva undan eländet på något konstigt ställe... Jag vill ju gärna hitta och identifiera det onödiga för att förhoppningsvis återfå så mycket diskutrymme som möjligt.
Är lite för trött för att tänka klart just nu, så jag skulle gärna vilja ha lite goda råd om hur jag skall gå tillväga, för att inte skaffa mig nya problem när jag äntligen blivit av med det andra strulet.
Hälsningar,
Håkan