Visa ett inlägg
Gammal 2006-06-21, 15:55   #2
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Det bästa sättet för att undvika problem är att inte ha för många rutter, för många consists etc installerade på en gång.

Att ha en backup på GLOBAL-mappen från en "ren" MSTS-installation på en CD är också bra, då man enkelt kan återställa alla spårbitar etc till grunden.

Det som oftast spökar i MSTS är just freewarerutter som man av en eller annan anledning kanske plockat bort.


Att då och då göra en ominstallation av MSTS från grunden brukar vara bra (själv har jag väl gjort det nu en 20-30 gånger sedan 2002), det löser de flesta "Send to Bill"- meddelanden.

Dessa felmeddelanden har samma funktion som felmeddelanden i Windows, den enda skillnaden är att skickar man felrapporter för Windows så brukar det lösa sig med en uppdatering på Windows Update.

Det gör det inte i MSTS då dessa meddelanden inte har någon "funktion" längre (man kan klicka på "Don't Send").
Så mitt råd är:
Gå igenom alla mappar i MSTS, ta bort alla mappar där själva mappen ligger kvar men rutten är avinstallerad.
Kontrollera alla "TRAINSET" och "CONSISTS" för att se om några filer ligger kvar efter avinstallerade lok och vagnar.

Hjälper inte det, så bör en ren ominstallation av MSTS hjälpa.

Senast redigerad av Byggare Bob den 2006-06-21 klockan 15:58.
  Svara med citat