Citat:
Ursprungligen postat av Isak3
Hej igen! Jo, jag har nog hört "Vi mot dom" någongång, men aldrig förstått vad det betyder...
Jag hoppas du inte uppfattade det som att jag ville att MFF skulle åka ner, för det var inte så jag menade. Pga "Hipp hipp" har jag alltid varit svag för MFF och speciellt klacken  . Bara att dom ("dom"  ) inte ska vinna, för då kan ju inte DIF vinna...
Jag höll faktist på dom (DIF) innan dom vann SM-guld det året dom gick upp i allsvenskan. Fast det faktum att jag använder "dom" 3 ggr i föregående mening säger väl allt om min trogenhet som supporter... Inte för att jag säger dom för att det går dåligt, ärligt talat vet jag knappt hur det gått alls hitills den här säsongen, men för att det skulle vara oetiskt av mig som knappt ser resultaten på TV sporten att säga "vi".
Mvh Isak
|
Hej!
Helt rätt...
Jag som trogen sportfåne säger alltid dom eller MFF eller Sverige eller Mif eller vad det nu är....Aldrig vi...Det får dom andra göra....
Jag tycker det är helt fel uttryck eftersom det är ju Sverige eller Tre Kronor eller vad det nu är som spelar....Men det är ju allmänt att såsom det skrevs här tidigare att när det går bra så är det "VI" och när det går dåligt så är det "DOM"....Detta slår aldrig fel...
MVH Kenneth