Visa ett inlägg
Gammal 2001-12-27, 15:31   #14
imported_n/a
Senior Member

Reg.datum: Oct 2001
Standard

Jag har inga problem alls med att folk gillar Trainz. Och jag kan förstå att Trainz är populärt bland folk som gillar att bygga banor men inte har tid, lust eller ork att sätta sig in i verktygen i MSTS. Men jag tycker också att om någon gör en jämförelse mellan hur pass bra saker ser ut i Trainz jämfört med MSTS så bör man ha något att jämföra med också. Rent objektivt så ser grafiken i Trainz ut som en modelljärnväg och inte en riktig järnväg. Vilket ju är en av anledningarna till att Auran marknadsför Trainz som en modelljärnvägssimulator. Så gilla Trainz för vad det är men jämför inte leksaker med riktiga grejor...

Problemet med bilen som bara har två hjul lär för övrigt inte ha något med dina grafikinställningar att göra för jag har sett samma fenomen på många andra screenshots också. Utan det beror på att man "gjort" hjulen med hjälp av transparens utan att tänka på att det bara fungerar från ena hållet. Samma fenomen som att om man gör genomskinliga fönster i en vagn eller ett lok så måste man skapa en insida också annars så ser man bara rakt genom och det finns inget på andra sidan.

Bilden här nedanför är ett 800x600 urklipp ur en skärmdump på 1280x1024, och den visar att MSTS inte är hälften så suddig som Trainz när det regnar. Bilden i MSTS är klart skarpare än i Trainz oavsett om det regnar eller ej.

imported_n/a besöker inte forumet just nu