Jag vill inte försvara allt Auran gör man jag har haft kontakter med Auran under några år och lärt mig lite om deras språkbruk. Work (arbete) brukar vara själva kodningen medan allt jobbet innan brukar kallas preliminaries. För att göra en SP är det nödvändigt att kunna rekonstruera ett eventuellt fel och det vet jag av annan erfarenhet inte är det lättaste.
Det är ju alltid ett mål att göra idiotsäkra system men idioter är uppfinningsrika sa en vis man och det har jag sett flera exempel på.
Jag har ändrat lite så det inte ska vara lätt att identifiera dom "skyldiga".
En grupp hade onormalt mycket hårdvarufel med framförallt brända komponenter. Av en slump hade jag ett ärende dit och såg hur dom lagt filtar och täcken över datorerna för att inte störas av fläktljudet.
En användare som bland annat jobbade med fordonssystem hade själv kommit på att byta littera till "specialfordon" för att på det viset komma förbi alla kontroller programmerarna lagt in för vanliga fordon och som han tyckte var jobbiga. När han var färdig bytte han tillbaka till rätt littera.
Ibland hände ju saker utanför systemen som tog ett tag att reda ut. Vid ett par tillfällen så rapporterades samma vagn samtidigt från olika stationer. det visade sig att en serie vagnar hade numrerats om (skyltarna var färdiga och skulle bara skruvas fast när vagnarna var målade). Vagnarna stog snyggt i en rad utanför vekstaden och X började med alla skyltar i skottkärran. Monterade nummer 1 på den första och sedan vidare med nästa vagn tills han var klar med ena sidan på alla vagnar. Sedan fortsatte han med andra sidan och började med 1 !!
Tillbaka till TRS2006 så kan jag inte gå in på detaljer men väl ge några tips.
Om du laddar ner från DownLoadStation, låt CMP jobba färdigt innan du avbryter. Det kan se ut som datorn hängt sig när den sorterar in dina tillägg. Glöm inte att göra commit efter nerladdningar. Spara ofta när du jobbar i surveyor. Om inget annat hjälper, läs manualen.