Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Kanske reagera starkt förut!???? Men jag tycker inte om att dom ändrar filnamn, för att dom ändrar version. Men kanske gick det inte att göra på annat sätt?
Ja, jag har inte använt version 1.6 innan version 1.7, så jag vet inte om det var nån skillnad eller inte mellan dom. Och jovisst, ska man vara helt säker, så bör man ju bara bygga med orginal spåren (hemska tanke!). Tycker dock att man inte ska behöva vara nån "spår-expert" för att förstå och installera Scale Rail paketet/paketen.
Scale Rail är dom klart snyggaste spåren, men kunde gott göra det lite enklare att installera dom! Nu är det hundra olika paket (lite smått överdrivet!), som skall installeras. Fattar inte varför dom inte kan ha ett paket för dom som bara skall köra och ett till för dom som tänker bygga????
Tror jag vet varför det saknades shapes till LB!? Jag la två olika typer spår (wood och concrete) på den och antagligen missa jag att lägga in båda nu...
|
Pierre...
Handen på hjärtat... SR är inte speciellt svårt att installera... Exe-filerna placerar ju grejerna precis där dom ska vara. Bara texturerna som behöver in i rutten, vilket ju är en enkel operation. Att det är några fler paket är ju för att du har några val-möjligheter nu, bra val dessutom. Som alltid, är det bra att läsa igenom den information som finns. Själv installerade jag grejerna på en annan maskin och lyfte sen över grejerna till min aktuella msts-burk. På så vis har jag örn-koll att inga överraskningar sker vid installationen, samt får en bättre förståelse hur det är gjort.
Om du kikar på punkten 2 och 3 i SR-FAQ, så beskrivs de olika optionerna man har. Det är ju rasande bra att det nu finns olika polygon-stinna versioner, eller hur. Där framgår också att du måsta ha MINST ett av modell-paketen, men bäst är ju att installera alla, då är man säker.
Men, jag förstår dig, det är frustrerande när det inte vill sig.
Det jag skrev om originalspåren var lite ironiskt... Jag själv skulle överhuvudtaget inte ta mig an en rutt med endast originalspår längre... Inte när det finns så bra alternativ som lyfter MSTS 3 snäpp...
Hoppas du får det i ordning nu, efter att du installerar alla modellpaketen. Kom ihåg att du kan skifta mellan de olika polygon-versionerna plättlätt, bara kör installationen en gång till för den variant du för tillfället vill ha.