Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-26, 17:52   #197
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Pierre, hade du installerat version 1.6 tidigare eller hade du kört den äldre ScaleRail-versionen hittills? Hade du den tidigare versionen, så förklarar det texturerna, eftersom man har gjort om textur-namngivnings-strukturen från den äldre i och med version 1.6. Så, man måste lägga in nya texturer om man kört innan version 1.6. En ändring till en bättre struktur.

Vad som händer med dina shapar vet jag inte, jag har själv inte lagt på 1.7 än, då det varit mest av kosmetisk art (materialbyte) från 1.61. Får lägga på 1.7 senare i kväll, men sannolikt får jag inga problem, eftersom du inte har shape-problem med DDR. Vilka shapar är det som är bekymmer i LB?

Angående "vad ska dom hitta på härnäst"... Tja, det är ju en beta och till version 1.61 ett generations-skifte kan man säga. Jag känner att strukturerna är ganska väl genomtänkta nu och har trots generationsskiftet inte råkat in i nått trubbel med uppgraderingen från den äldre. Det är ju trots allt lite mer möjligheter nu desutom. Att texturer är namnbytta är ju ingen överraskning och det står tydligt i installationsanvisning att dom hamnar i egen mapp, som man kopierar in i sina egna aktuella rutters texturmappar.

Vill man vara helt säker för vad "tomtar" hittar på, så kan man alltid bygga med originalspår. Om mán tycker det är kul... I en jämförelse mellan SR och Xtracks, så vinner Xtracks på att ha fler spårdelar än så länge, men förlorar på smidighet att hitta rätt del, då Xtracks följer original-namngivnings-struktur, medan SR har en helt egen struktur, som är väsentligt lättare att hitta det man vil ha. Tycker iallafall jag.

Såvitt jag vet, så har inga shapar försvunnit, men osvuret är bäst. Ska kolla och hämta hem LB oxå.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2006-01-26 klockan 17:59.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat