En liten kommentar.
Vi som pysslar med detta har det som hobby. Jag tror ingen här har detta som sitt arbete och försöker försörja sig på det
Allt som byggs och visas upp är alltså på hobbybasis och därmed ideelt. Vi gör det för att vi tycker det är kul, för att vi vill bidra, för att stimulaera andra eller av andra skäl. Dock är det så att vi vill att det ska vara roligt och roligt slutar det bli när det finns krav. Så fort någon kräver att vi ska göra si eller så då blir det tråkigt på en gång.
Titta på t.ex Mazz som med sin rutt till MSTS hållt på under mycket lång tid. Jag tror knappast han skulle fortsätta om han inte kände glädje och skaparlust när han håller på...
För att ta ditt exempel här med lokstallar... Jag håller med dig, svenska lokstallar saknas men för att det ska bli verklighet så vill iaf jag ha ritningar (inget kul att gissa mått), bilder (utan bilder svårt att veta hur det verkligen ser ut) och så vidare.
Som du ser är det lite saker som spelar in för att man ska kunna få till ett lokstall rätt upp och ner. De flesta lokstallar som finns kvar idag finns inom spårområden där allmänheten inte får vistas. Jag tror inte någon operatör skulle bli glad om vi skulle börja springa in på spårområden och fotografera bara sådär. Alltså behövs tillståd från ansvarig så att vi kan komma intill och ta de detaljfoton vi behöver.
När någon kommer och nästintill kräver att vi ska göra ett lokstall, ja då försvinner skaparglädjen innan den ens hann infinna sig.