Citat:
Ursprungligen postat av Rc1166
Hej Mazz och god HJul!
Jag tycker LLJ verkar mycket bra men har en lite invändning.
LLJ är i Trainz kretsar ett inarbetat namn för ett sätt att görra interaktiva industrier. Risken för sammanblandning vore inte så stor om det inte var för att LLJ är svensk men ofta skriver i olika internationella forum för tågsimulatorer.
Själv fick jag ett mail om "Help with LLJ" och trodde först att det gällde TRS men förstog efter ett tag att det gälde din bana.
Är det förmätet att be dig i HJuletid att fundera på namnbyte?
Men åter till dagen
En önskan om en God Jul och ett Gott Nytt År tll er alla
|
Hej Kenny och mycket god HJul själv!
Med all respekt för att LLJ i Trainz-kretsar kanske har en internationell förankring på ett eller annat sätt. Men det är nog lite granna så att oavsett vilken simulator man nyttjar så kommer det förr eller senare bli namnkollisioner. Alla som bygger en rutt vill ju gärna at sin rutt har ett namn som känns bra och framledes finns nog risk att det blir kollisioner, tror vi får leva med det. I synnerhet 3-ställiga ruttnamn, som slutar på J.
När jag namngav LLJ i januari 2002, hade knappt Trainz kommit upp på arenan än och jag kan inte tänka mig att döpa om LLJ, då även det namnet är en stor del av min tågsim-verksamhet. Hehe, då var det faktisk mest meningen att LLJ skulle byggas i Trainz, faktiskt, hade ju bland dom första fått mitt Trainz 1.0 till julen 2001...
En ny rutt letar man givetvis efter ett namn som såvitt man ser inte trampar nån på tårna, men ett ruttnamn som varit med i snart 4 år har ju även det blivigt inarbetat. LLJ som rutt fick ju sin tråd då i januari 2002 och hade inte forumet rasat så hade det varit samma tråd fortfarande... Så, att LLJ har varit en rutt i MSTS är ju inte direkt okänt, även utanför Sverige.
Intressant med att du fick ett email ang "Help with LLJ" som du sen förstod att det handlade om min rutt...

Den enda som behöver hjälp med den är väl jag själv, eftersom den inte är släppt i nån version än... Det va synd att du inte forwardade det emailet till mig, eftersom du ju förstod att det va min rutt det handlade om...
Så, jag har inga planer på att namnändra min rutt och jag hoppas att det trots allt är ok. Jag kan absolut förstå att det kan uppstå nån situation ibland, men det hade förmodligen varit värre om det fanns någon annan rutt som kallades för samma. Om LLJ i Trainz-världen är en metod för att göra interaktiva industrier, blir gissningsvis ihopblandningen trots allt relativt minimal.