LLJ heter rutten och inget annat...
Bygger lite granna då och då, men det går inte så fort, då jag har andra projekt oxå som är tänkta att bli färdiga först. Jag har lite granna tröttnat på att inte ha vettigt antal med stationer av svensk typ att bygga med, så då får man ta tag i det själv... Ett stationshus är i snickar-boden just nu... Därmed ingen skugga över de stationshus som finns, men det kan bli tjatigt med Falköping överallt...
Passar då på med en liten uppdatering på hur LLJ ser ut, bifogad bild. Som synes, så är det en del banor som är med. Tanken är att det ska bli en ganska omfattande trafik-apparat av det hela på slutet, med mycke intressanta "trafik-situationer", med olika trafikslag som ska samsas. Allt från snabbtåg på snabb SJ-bana till slingrande timmerbana med sth 70 finns med. Malmtågen utgör väl lite grannna huvudtrafiknäringen för själva LLJ, men det ruller ju många andra trafikslag där oxå, persontåg inte minst. På flertalet ställen finns det sidospår för att släppa förbi snabbare tåg och långa mötesspår på de enkelspåriga banorna. Inte heller smalspåret saknas. Så, det blir många rutter på en gång, egentligen. 35 mil runtomkring (minst) bör det bli när allt är klart.
EDIT:
Alla banor utom blå och röd är enkelspåriga.
Längst till höger, där LLJ slutar, finns malmhamnen dit malmtågen går. även cementtågen från Kirvik har sin uthamn där.
Lite här o där finns det "snuttar" av spår, ser det ut som här på kartan. Det är kortare industribanor, å en eller annan kilometer.
På SJ och på halva dubbelspåriga sträckan av LLJ huvudlinje finns även pendeltåg. Så, det är inte så många trafikslag som saknas, egentligen...