Tack!
Japp, barns är det, men inte bara det... Hela terrängen är en modell, just här så är den en macka på 100 x 100m, vilket ger mig möjligheten att gå förbi msts terräng-begränsningar och kan då göra banvallar som verkligen är banvallar och modelleringar som kan positioneras på millimetern om så behövs. På modellen finns då även ogräs, träd etc etc... De första "terrängmodellerna" kommer ta lite längre tid att göra jämfört med att göra det direkt i RE, men ju fler varianter man gör, desto snabbare går det att bygga. Ett nytt avsnitt, som då utnyttjar terrängmoduler blir då genom väldigt lite arbete nästan på direkten färdiga då med ogräs o träd o hela härligheten. Slipper man även använda forest som ogräs-medel och kan istället lLOD-a modulerna. Marktexturen tar jag samma i modellen som jag faktiskt använder i RE, så sömmen mellan modul och RE-mark syns bara om man vet var den finns och knappt det... Inte drar det särskilt mycke polygoner heller, den här ligger just nu på drygt 500 poly. Så, det blir definitivt fortsättning på detta tema...
Man återanvänder ju samma texturer om och om igen, det enda som blir extra är shaparna och dessa tar ju inte vådligt med plats. Vilken storlek jag sedemera kommer fastna på som modul får nog ge sig. Kommer i första hand utnyttja metoden på de sträckor i LLJ som inte är klara än.