Till Patrik:
Den första tutorialen du rekommenderade var verkligen bra och lätt att förstå för en som inte tidigare sysslat med sånt, men gärna vill lära sig. Kommer väl till pass i framtiden.
I en annan tråd skrev du om en bruksanvisning du har på gång om olika Path Rules mm. Jag ser verkligen fram mot den i sinom tid, den kunskap du gärna delar med dig av är helt oväderlig för en annan.
Jag förstår dilemmat med att få till en bra anvisning, det är oftast svårare att förklara pedagogiskt vad man skapat, än själva skapandet i sig. För några år sedan gjorde jag en elektromekanisk uppfinning för bilar.
Jag tillverkade den också i ett antal exemplar och det blev senare aktuellt att söka patent på den. Det var betydligt svårare att göra en ritning och beskrivning på uppfinningen som patentbolagsnissarna kunde förstå, än att göra allt det andra. Jag fick mitt patent så småningom men det var en lång väg dit...
Hoppas du får till det lite senare! Jag känner ofta själv hur ork och inspiration ibland tryter och det bästa då är nog att släppa allt, tills det blir mer lockande igen. Om inte annat så blir resultatet säkert bättre då.
Håkan
|