Visa ett inlägg
Gammal 2004-11-12, 16:54   #1
Macley
Senior Member

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Macley Skicka ett meddelande via MSN till Macley
Standard Tunnelbanefrågor

Hej!

För två veckor sedan var jag på väg hem med tunnelbana efter att ha varit på en fotbollsmatch på Råsunda.
När tåget kom fram till Bredäng hade den problem med att stanna. När den väl hade stannat öppnades aldrig dörrarna. Lokföraren sa då något i stil med att tågets bromsar inte fungerade riktigt som de skulle och att tåget hade stannat för sent, och då kunde han inte backa tåget tillbaka någon meter så att hela tåget stod vid stationen.
Kan det vara så att bromsarna verkligen var dåliga? Själv tyckte jag att tåget både innan och efter Bredäng gjorde relativt "hårda" inbromsningar. Eller var det föraren som "satt och sov" och missade att stanna vid stationen? Går det verkligen inte att backa ett tunnelbanetåg?

Sedan har jag en fråga från en vän. Han åker tunnelbana till skolan och idag såg han en tunnelbane vagn som såg lite annorlunda ut. Den har tydligen lite annorlunda ventilationshål framför fönstren. Vet någon vad det är för en speciell vagn? Vagnen i fråga heter "Birger Jarl".

MVH Macley
Macley besöker inte forumet just nu  
Svara med citat