Visa ett inlägg
Gammal 2005-12-10, 14:51   #62
Deskgrunt
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Håmacon
Däremot har jag en annan fråga som kanske är lite enklare att lösa?
Jag har lagt in lastplatserna med de fina trailercontainrarna i rutten (containrarna med hjul), men inte kunnat lasta något.

Behövs det särskilda tågvagnar och var kan man isåfall hitta dem? Är det något annat jag behöver veta för att få till det med lastningen där?
Troligen finns det ingen europeisk vagn som är konfigurerad för den lasten men det kan man enkelt lägga till själv bara "fästpunkten" tillåter att trailern får plats.

Om du har en lång flakvagn och klickar med frågetecknet på den i Surveyor så får du upp rutan med vilka laster som tillåts. Där kan du klicka plustecknet på en last så kommer det upp en lista med alla laster man kan lägga till. Troligen får du välja ett "fack" som endast tillåter 1st av produkten.

Sen beror det även på hur trailerprodukten är gjord och var dess "mittpunkt" finns. Om jag kommer ihåg rätt så var den förskjuten så om man använde en av de främmre eller bakre facken på STWs Rps-vagn så hamnade trailern på mitten.

Man får helt enkelt testa sig fram till vilken vagn som passar.

Observera:
- Om det inte visas några produkter alls när man klickar frågetecknet på vagnen så är den inte konfigurerad för last.
- Klicka även med frågetecken på industrin i surveyor och se så att den är inställd att producera osv.
- Alla inställningar för industri och produkter sparas i sessionen så kartan måste öppnas med den.
- Tyvärr finns det fortfarande i TRS2006 en bugg som gör att de vanliga Portalerna inte kommer ihåg laster man själv lagt in, endast de som vagnen har som standard. Så efter en portalvisit funkar inte custom lasten längre! För att gå runt det så måste man editera vagnens config och lägga in lasten som standard.