Visa ett inlägg
Gammal 2005-12-01, 00:46   #14
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post Klotter på laglig väg....

Hej!

Jag skulle vilja göra ett inlägg i denna debatt...

Först och främst vill jag bara förtydliga att jag är emot klotter på både det ena och det andra...Jag är inte för de som klottrar överallt...

Jag vill ställa en fråga: Om jag i den rutt som jag bygger lägger in ett p-hus med "klotter" på väggarna, skulle denna bild då tas bort med omedelbar verkan?

Då undrar kanske gemene man varför jag ställer denna fråga!

Jo, idag när jag var i Malmö så parkerade vi i p-huset Anna och där var "klotter" på väggarna...Men nu är det så att det som var nerklottrat på dessa väggar är gjort med tillstånd av ägarna till detta p-hus...

Så om jag fotar detta och lägger in dessa som texturer till ett p-hus och visar denna bild så tas den bort om jag fattat det hela rätt....

Men om det nu är så, då kan man inte ta bilder av diverse och använda dessa texturer eftersom det finns "klotter" överallt?

Jag kan nämna fler exempel på detta....Tex ett plank i Trelleborg fanns det ochså det som kallas för "klotter", det gjordes med kommunens välvilja eftersom det var konstelever som gjorde detta...

Sen finns det en tunnel vid Dalaplan i Malmö....med mera

Ja det finns säkert många exempel....

Jag vill gärna ha ett svar från någon ansvarig på detta forum hur de ställer sej till detta...

MVH Kenneth