Ja, jag använder verktyget regelbundet. Förutom att det ger bra överblick på spårplanen, så ger det även information om banans lutningar, vilket är värdefullt för det pass jag nu jobbar med. För dokumentationen så är den given.
Dynatrax har jag inte använt av den enkla anledningen att jag inte använder mig av dynamiska spår längre. Men, om jag förstår beskrivningen korrekt, så är det enligt samma princip som att ha delvis elektrifierad rutt, man lurar MSTS lite. Man väljer ut en tile, som man vill konvertera dynamsika spåren på och då förändras dessa i world-filerna till statiska spår som du själv definierat. Gångbart alltså på vilket spårsystem som helst, som behöver annorlunda profil än vad dynamiska spåret, dvs original har. Men, i spårdatabasen ligger dynamiska spåret kvar, så om du tänker köra en rebuild, måste man köra utilityn igen.
Användbart alltså om man vill konvertera en rutty till t.ex ScaleRail, i dagsläget endast rutter som är baserade på originalspår. Också användbart för dom som bygger med andra spårsystem, men ändå vill ha möjligheten att använda dynamiskt spår, t.ex UKFS eller smalspår.
|