Visa ett inlägg
Gammal 2005-09-28, 06:50   #16
bigthing
Nyligen medlem

Reg.datum: Mar 2005
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av lan
Min leverans av Trs2006 fastnade i tullen på Arlanda beroende på att Auran satt värdet på försändelsen till 5 AUD = 30 SEK. Detta trodde inte de "övernitiska" tullarna på, utan skickade ett brev där jag skulle verifiera beställningen genom att "faxa" in beställningbekräftelsen från Auran. Så gjorde jag vilket resulterade i att jag ( 1 vecka försenat) fick lösa ut försändelsen med 184 SEK ( 121 kr moms på 484 kr + "expeditionsavgift 63 SEK). Mina tidigare beställningar har kommit i brevlådan utan problem.
När man nu ändå, i sin iver att få spela TRS2006, löste ut försänelsen, visar det sig att man behöver 512 MB ram. Jag har inte det, och tänker inte utöka till det, bara för att få spela en dyr, urdum simulation av imiterade tågrörelser på en landskap, som egentligen inte liknar det jag ser i verkligheten!

Och härmed FINITO!

PS. Jag skickar detta översatt till Auran. D.S

Hej det är så att många har ju beställt 2006 från australien. Vilket betyder att australien är ej EU medlem. Då betyder det också att tullen har rätt att öppna eller lägga på extra avgifter..Har beställt många saker inom EU och då har tullen ej några befogenheter att öppna eller lägga på extra avgifter.Och man måste ju veta vad man kan ha för spel i datorn......Så jag väntar till november istället....
bigthing besöker inte forumet just nu   Svara med citat