Hej themepark!
Att göra en backup betyder att du gör en kopia. I MSTS är det viktigt att göra kopior (speciellt om man bygger rutter!).
Om man gör kopior av vissa mappar, så kan man åsterställa MSTS, utan att man behöver installera om simulatorn.
Jag har gjort kopior på mapparna: TRAINS, GLOBAL och SOUND. Detta har jag gjort för att, när man installerar vissa rutter, så installeras också filer i GLOBAL och SOUND mapparna. Då är inte dom mapparna orginal längre och skulle nått bli fel, så får man installera om hela MSTS.
Om nått blir fel och du har kopior, så lägger du bara dit dom och MSTS blir som det var från början!
Att jag gjort kopia av TRAINS mappen beror på att ju fler tåg du har installerade, ju segare blir det (gäller också
rutter!). Och att ta bort tåg manuellt ur TRAINS mappen är krångligt, då det oftast också installeras ett flertal
con-filer (i CONSISTS mappen!).
Vissa rutter funkar inte ihop med vissa, tack vare dom använder egna spår. Spårpaketet xtracks fungerade t.ex. förut inte ihop med RET metro ruttens spår, men gör det numera, då ruttens spår finns inskrivna i senaste tsection-filen (den följer med xtracks!).
Så om du har senaste xtracks installerat, kan du också använda RET metro rutten alltså!
TRAINS, GLOBAL och SOUND mapparna hittar du i MSTS mappen. Jag har lagt kopiorna av dom i en mapp jag kallar MSTS_backups.
Lycka till!