Visa ett inlägg
Gammal 2005-07-21, 15:20   #157
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Smile

Skall tänka så det knakar (om någon hittar fel så är det bra att skrika till :))

Ropsten:
Hela området 20 km/h från brofästet upp till perrongen

Lidingöbron (mellan Ropstens brofäste-Brogrenen): 60 km/h

Brogrenen-Torsvik: 40 km/h

Torsvik-Baggeby 80 km/h
(Jag tror dock i omvänd riktning: Baggeby-Torsvik 60/km h med tanke på Herserudsbacken ?)

Baggeby-AGA 80 km/h

AGA sationsområde 40 km/h (Depån har 20 km/h)


Följande sträckor är jag osäker på:
AGA-Brevik 80 km/h ?

Brevik-Talludden 80 km/h ?

Talludden-Gåshaga 60 km/h

Gåshaga-Gåshaga Brygga 40 km/h ?


Angående signalerna så vill jag göra några rättelser:

Ropsten:

Infartssignalen vid bron skall vara en 5-skenare som visar tågväg mot Värtan eller mot spår 1, 2 eller 3 i Ropsten, dvs:
- två gröna sken vid tågväg mot Värtan,
- tre fasta gröna sken (kör 40 kort tågväg) vid tågväg mot spår 1, 2, eller 3 i Ropsten). Aldrig som nu ett grönt sken.

Torsvik:

Är det möjligt att ändra försignalen i backen mot Torsvik till att visa "fast" gult sken när efterföljande signal visar kör/kör 40?

Som det är i verkligheten så visar försignalen "blinkande gult" bara när infartssignalen i Torsvik visar stopp.

AGA:

Vid körning från spår 2 i AGA mot Larsberg så skall det också vara en 4-skenare (en grön för körning på motspåret, två gröna mot spår 1 (via övergångsväxeln) eller tre gröna mot utdragsspåret till vänster (vagnhallen).

Annars har signalsättningen blivit perfekt tycker jag.

Senast redigerad av Byggare Bob den 2005-07-21 klockan 17:06.
  Svara med citat