Visa ett inlägg
Gammal 2005-06-06, 23:24   #6
Deskgrunt
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomas
ett hett tips är att skita i boolean och använda sig av polygon->Cut, sedan kan man ta clone på vertices och flytta dit man vill ha dem och sedan använda create polygon. Ger MYCKET bättre resultat än vad den där kassa boolean presterar och man sparar polygoner som tusan och det blir lättare att mappa texturer.

Men ska du använda boolean, så gör alla fönster på en gång (attach mesh ihop boxarna som ska skapa fönstren), inte ett och ett. Sen bör man ha delat upp polygonen så man har en edge mellan varje fönster för att det inte ska gå helt galet.

/Tomas
Jo, man har nog en del att lära. Jag går efter trial and error här

En sak jag kom fram till var att fixa till mappning av texturen INNAN man kör Boolean, annars blev det svårt att få tegel att se bra ut med sneda faces överallt. Fast sen blir det såklart svårare om man vill ändra igen efteråt...

Cut verkar intressant, enda fördelen med Boolean här var kanske at man automatiskt får de smala sidorna i inbuktningen.
__________________
/MVH Patrik
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat