Citat:
Ursprungligen postat av Basse
Hej!
Jag var i Polen nu i våras( v.11), på klassresa. Eller snarare alla 9or (150pers)
Vi åkte buss (Ekman buss) från Sthlm till Zakopane som nästan är längst ner i Polen. Jag tycker själv Polen på våren var väldigt grått iaf i städerna där det inte var någon snö och husen är inte så vackra  . Men på sommaren kanske det är finare?
Klimatet är väl som i Sverige.
I Zakopane var det kallt, mycket snö och väldigt vackert med deras alper, bra skidåkning också.
Dessutom är det mesta billigt t.ex. en 2l cola=6kr.
Det kan också vara bra att kunna polska eller tyska för det är knappt någon som kan engelska.
Dom unga kan engelska, medelålderna kan bara polska och dom äldre kan tyska.( Det är min uppfattning)
Jag tyckte det luktade lite kol i luften men polen eldar med kol så det är väl inte något konstigt. Maten på vårat 5* hotell var tyvärr inte god 
|
Det är ju minnen från tiden då Tyskarna hade sitt och säga till om i Polen! Husen är fördjävla fula!

Priserna stiger tyvär, EU har medgett en hel del höjninga på priser men inte så farligt ändå!
Tyska? Inte så vanligt, bättre om du kan Ryska vad jag vet men jag pratar Polska när jag är där nere så inte vet jag!

Morsan hör till medelåldersklassen och kan inte så mycket Engelska, iallafall inte så hemskt bra även om hon lärt sig det i skolan