Visa ett inlägg
Gammal 2005-05-19, 02:37   #5
Deskgrunt
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rc1166
Jag kan väl svara lite om det här med realistiska kollisioner:
Auran har tillstånd att använda diverse olika järnvägsbolags loggor men i det sammanhanget brukar det vara krav/önskemål att det inte ska vara "ett kör och krocka" spel.
Sen är väl kollisioner något man bör undvika när man kör så för mig kvittar det hur det ser ut. Helst skulle jag vilja ha en svart skärm men en möjlighet att backa i tid för att undvika den
Jag menar INTE att man skall visa häftiga kollisioner för det är väl ingen intresserad av

Vad jag syftade på är att TRS borde har riktig kollision-mesh som detekterar så fort två objekt nuddar vid varandra. Då skulle man inte kunna ha ett tåg att stanna mitt i en växel och ett annat som mirakulöst kör rakt igenom.

Sen är det ju upp till användaren att göra signalering osv så man undviker såna situationer

Och då är vi plötsligt inne på signalsystem som verkligen fungerar som på riktigt och klarar av dubbelriktad trafik på enkelspår med AI-förare och en central tågklarerare som jobbar tillsammans och inte slåss
Men det får vi kanske vänta på tills RSP.
__________________
/MVH Patrik
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat