Visa ett inlägg
Gammal 2005-05-19, 00:53   #8
Deskgrunt
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2005
Standard

Något som också gör att spelet ser bättre ut är att fler folk har snabbare grafikkort och använder mer Anisotrop filtrering, Antialiasing, osv.

AF gör ju rätt stor skillnad på hur detaljerad texturerna ser ut.

Jag tycker TRS ser helt ok ut men avsaknaden av dynamiskt ljus och riktiga skuggor gör ju att JET-motorn känns lite föråldrad nu. Även riktig kollisions-mesh så tåg inte kan gå halft in i varandra i växlar osv vore på tiden.

Vore även trevligt om motorn stödde undergrowth så att gräs såg ut som riktigt tredimensionellt gräs osv.

Tänk Trainz med FarCry's grafikmotor, mums
Den motorn är ju uppenbarligen bra mycket effektivare som klarar sån grym grafik utan att tappa andan och datorn har ändå kraft över att köra avancerad AI.

Men å andra sidan antar jag att det kostar att utveckla en såpass avancerad och effektiv grafikmotor och i slutändan tror jag att de flesta av oss hellre tummar lite på grafiken i förmån för bra flyt och körkänsla/funktioner!

Angående Farcry så har de nyss släppt en patch för 64-bitars operativ som gör att texturerna blir ännu finare och grafiken ännu mer detaljerad. Tydligen så uttnyttjar de extra kraften för att få bättre och inte snabbare grafik, intressant...
Se bilder här: http://www.anandtech.com/cpuchipsets...spx?i=2411&p=3

Håll musen över en bild för att se hur det ser ut i nya 64-bitars patchen! Rätt stor skillnad på gräs osv.

Sorry, blev lite off-topic nu...