Visa ett inlägg
Gammal 2005-05-07, 10:08   #6
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Hej Per!

Jag har testat rutten nu och jag gillar den. Detta visar att en rutt inte behöver vara stor, för att vara intressant. Nån som tänker göra sveriges motsvarighet (Malmköping) nu???? Men....några saker har jag klagomål på och det är dessa:

När jag ladda rutten första gången fick jag massor av felmedelanden. Ja, jag hade installerat TramTracks! Laddade då ner texturerna till TramTracks och installerade dom i textures mappen i ruttens mapp och då försvann felen.

Dock får jag fortfarande upp dessa felmedelande:

Global\Shapes\US1Rdl1000r10rd.s
Global\Shapes\dr2l500r20d.s

Varför? New Roads?????

Försöker man köra en aktivitet, så kraschar jämt en (eller fler) spårvagn(ar). Och det är inte den man kör jag pratar om!

Spårtexturen är inte bra. Den är jobbig och flimmrar mycket. Byt gärna ut den!

Väldigt många "gatstensplattor" har du/ni använt. Det gör att det flimmrar väldigt mycket, när man kör. Använd hellre några stora än flera små, då slipper man det problemet.

Kollade rutten i Route Editor och det finns massor av saker man inte ser när man kör. T.ex. så finns det vägar, bilar och hus väldigt långt bort. Ta bort dom, för dom fyller bara tilen helt i onödan!

Mer människor skulle ut. Borde vara fullt av dom, på "kör-dagar"!?

Vanliga spår och TramTracks ser inte bra ut ihop. Dom har olika profil såg jag!

Däremot tycker jag man kan använda smalspåret i Xtracks för meterspåret i rutten. Den år ju en egen linje! Prova att göra en spårvagn smalare med Shape File Manager....

Jag vet att detta var mycket "klagomål", men jag vill bara att rutten ska bli ännu bättre, så se detta som konstruktiv kritik. Det är nämligen menat så!

Senast redigerad av Pierre den 2005-05-07 klockan 10:15.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat