Visa ett inlägg
Gammal 2005-01-15, 16:35   #8
OG
Member

Reg.datum: Apr 2002
Standard

Texturer behöver man alltid men ska man bygga med normalspår (a1t, a2t osv) duger de man kopierar från en annan rutt. Ska man bygga med smalspår eller någon av de andra specialicerade sektionerna kan man behöva ytterligare texturer som då finns i den stora filen.

Erik, på frågan om du behöver använd H o r a c e så måste jag ställe en motfråga:
har du redan börjat bygga rutten innan du installerade XTracks och har du använt dynamiska spårbitar?
Är svaret ja så behöver du använda H o r a c e annars kommer du att få problem med de dynamiska spårbitarna. Om du fortfarande är osäker så skadar det inte att använda H o r a c e. Behövs det inte kommer H o r a c e att upptäcka detta och inte göra någonting med rutten. Ska du använda H o r a c e rekommenderar jag starkt att du använder version 2 som finns i nedladdningen TK_Utils.zip.

Som Pierre sa borde jag ha lite koll på detta eftersom det är jag som står bakom både XTracks och H o r a c e.

(edit: det barn filter som införts och ersätter ett visst ord med "kotte" gör i just detta fall saken mer svårförståelig)

/Okrasa
okrasa @ xtracks.tk
www.xtracks.tk
OG besöker inte forumet just nu   Svara med citat