Hej!
Det verkar som om ingenting fungerar, så nu behöver jag hjälp från alla håll och kanter. Ska nu förklara noggrant hur jag gjort, så kanske det blir lättare att förstå.
Jag har laddat ner Shape File Manager Version 2.4, och installerade det genom att lägga filen sfm.hta i "Microsoft Games/Train Simulator/Utils" mappen, och newshape.bnf i "Microsoft Games/Train Simulator/Utils/Ffedit" mappen. Jag lade även upp en genväg till sfm.hta på skrivbordet.
Sedan jag dubbelklickat på genvägen och öppnat programmet, letar jag upp den mapp jag arbetar med och får en lista över mappens .s-filer. Jag markerar Options på den jag vill avkomprimera, och väljer sedan Uncompress. (För visst måste man väl avkomprimera filen för att kunna visa dess innehåll?) Direkt när jag tryckt Uncompress så kommer det upp ett meddelande där det står "Compressing/Uncompressing Press OK when the prosessing has finished (When the DOS Window has cleared)". Men det där DOS Fönstret kommer aldrig upp, och jag klickar OK för att kunna avbryta. Då kommer det upp ett annat meddelande som lyder "Compress/Uncompress failed to complete - File not updated [object Error]".
Det är alltså detta som händer, och filen blir därför komprimerad. Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig med detta?
/ Joel
|