Visa ett inlägg
Gammal 2005-01-12, 19:52   #177
Joel
Medlem

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Hej Pierre!

Nu har jag stött på flera problem, som hindrar mig från att komma vidare. Det första är att jag helt enkelt inte kommer på ett bra grundnamn att använda till omdöpningen av filerna. Först satt jag och experimenterade med att hitta på ett bra namn som filerna skulle kunna utgå ifrån, ett exempel är "a32_sl_linje20_nytorget_a.eng".
Detta namn tog jag för att få med så mycket info som möjligt om tåget. Dock tycker jag att detta är lite för långsökt, det blir liksom bara krångligt. Har du tips på något annat namnsystem man kan ha, som gör namnen kortare?

Sedan har jag ett till problem, jag kan inte öppna och redigera .s-filerna. Jag har Shape File Manager, och det går bra att köra, problemet kommer när jag väljer "Uncompress" i en .s-fil. Då ska det komma upp ett DOS Fönster, om jag har förstått det hela rätt, men ett sådant fönster uppenbarar sig inte. Så .s-filen för blir alltså komprimerad. Är det här något som du har en lösning på?

(Tänk på att vem som helst som tror sig kan, naturligtvis gärna får hjälpa mig med detta, även fast posten i huvudsak riktar sig mot Pierre.)

/ Joel

Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat