Visa ett inlägg
Gammal 2004-12-04, 23:08   #52
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev andreasrosen

Citat:
quote:Tidigare skrev Dson

Har samma problem som Andreas.
Först när jag matat in uppgifterna som man ska mata in (alltså i cell H7 och H8) så blir det sådär. Sen så testar jag att manuellt räkna ut med hjälp av miniräknare, och sedan med kalkylatorn. När jag matat in de siffrorna så kommer det fortfarande upp #######

MVH Daniel

VD för UBOPGE

Turn on your headlights
If you don't like what you see - Turn them off!

När jag breddade cellen fungerade det finfint, har även du provat detta? (Att göra själva rutan bredare)

Angående hur vi löser trafiken håller jag helt med om att "fri" trafik inte borde vara tillåtet. Istället kanske man kan tänka sig att vi delar in tåg i tre kategorier. Exempelvis
1) Snabbtåg
2) Vanliga tåg
3) Pendeltåg

Varje sträcka får endast ha 1 bolag per tågtyp. Exempelvis kan STAB köra snabbtåg mellan A och B samtidigt som UBOPGE får köra pendeltåg samma sträcka. Däremot får inte både STAB och UBOPGE köra snabbtåg på samma sträcka. (Givetvis kan ett och samma bolag både sköta pendeltåg och snabbtåg på samma sträcka). Om flera bolag vill köra på samma sträcka bordet det bolag som erbjuder SVTTL högst pris/passagerarkilometer få avtalet i låt säga 15 veckor. Sen blir det ny "upphandling".

Nackdelen är att det är väldigt lätt att kompensera förhöjda trafikavgifter med högre biljettpriser. Alltså måste biljettpriserna på något sätt påverka beläggningen. Hur dettta ska ske har jag inget bra svar på... [)]

http://www.swedishtrain.tk
Det funkade inte för mig...

Jag tycker så här i dte sista du säger:
Biljettpriserna får inte höjas om man erbjuder SVTTL dethögsta priser/passagerarkilometer.
Således borde det inte skada allt för mycket för resenärerna..

MVH Daniel

VD för UBOPGE

Turn on your headlights
If you don't like what you see - Turn them off!
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat