Visa ett inlägg
Gammal 2004-11-13, 08:05   #4
Kvarne
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: STHLM, , Sweden.
Inlägg: 1 462
Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard

Förmodligen berodde förbiåkningen på lövhalka. Föraren har två alternativ beroende på hur mkt han rullat förbi stationen.

A) Rör det sig bara om 1-2 meter så kan man spärra första dörrparet och därmed ändå öppna och stänga resten av dörrarna. Det blir då som ett vanligt stopp vid en station förutom att man inte kan gå av i första dörrparet.

B)Tåget har rullat förbi med mer än 2 meter. Här måste föraren göra en koll. Om det visar sig att han kan backa MAX 2 meter så att alla utom det första dörrparet är vid stationen så går det. Det blir då som i alternativ A), mao att man låser första paret men resten öppnar och stänger man som vanligt. Om det inte hjälper att backa MAX 2 meter, första dörrparet är ändå utanför station, så måste föraren informera passagerarna om att det inte gick att stanna och att resenärer som skulle gått av vid stationen för gå av vid nästkommande och byta till tåget på andra sidan plf. för att åka tillbaka.

Angående Birger Jarl så vet jag inte riktigt vad du snackar om...
Den finns en ny vagn, C20 2000 med namn Inkognito, som ser och är annorlunda ut. Men det är inte den du syftar på..?
Ska ge mig ut på jakt och kolla Birger Jarl och se om det är nått speciellt med den...

Mvh: Kvarne
--------------------

6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA)
SL H10
Kvarne besöker inte forumet just nu   Svara med citat