Visa ett inlägg
Gammal 2004-10-28, 20:55   #12
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Citat:
quote:
Solberga C ska nu byggas upp och spår ska dras både till hamnen och till några industrier. I hamnen/hamnarna tänkte jag ha en terminal för Polen-färjor och en för färjor till Gotland. Och jag skulle vilja ha, så man kan lasta/lossa järnvägsvagnar på en färja.

Kan jag ha det på Polen-färjan? Eller ska jag trycka in ett rederi till? Ett påhittat!Problemet blir att det blir så många likadana färjor (fast med olika målningar)....
Hej!

Jag slank in lite kvickt och läste om solberga som alltid, känns lite lokalt namnmässigt

Angående första fetstilta texten så är man en före detta(mest flyg nu när wizzair och sånt "skit" ä billigare[]) karlskrona-gdynia pendlare. Den terminalen kan jag utan och innan i huvudet, så en terminal med allt runt om skulle vara ett roligt projekt att göra på lovet v45. Dock så reser jag till Polen(nästan hela lovet[:I]) så inte innan v 47 kanske...

Finns det intresse så ska jag samla material över lovet och påbörja ett bygge!(eller om någon trevlig person i Karlskrona eller annan terminalbebyggd stad kanske kan ta texturbilder!)

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat