Visa ett inlägg
Gammal 2004-09-18, 17:43   #9
pussgurkan
Medlem

Reg.datum: Jun 2003
Standard

Då Jag säljer digitalkameror har jag provat det mesta
och som niofem säger pris-skillnaden till P150 är för stor i förhållande till förbättringen ang W1 så är det en äldre teknik i den kameran (exponerings/ljusmätning) att de sen använder vanliga batterier ser jag som negativt då kameran blir större och kostnaden för att batterier snabbt blir astronomisk (naturligtvis kan man använda laddbara d.o men vad har jag då vunnit), dessutom drar den stora displayen mer ström=kortare driftstid och kameran blir mer otymplig. Gå till en riktig affär och prova bägge modellerna för att kolla vilken som passar dig bäst.
Ps.
Ett litet tipps unvik att köpa den via någon internetsite där priset är mycket lågt det brukar vara så att du får vänta på kameran i månader och när den sen kommer har den endast engelsk eller tysk brux
om den sen går sönder (ovanligt men kan hända) så måste du sända den med post med lååånga servicetider som följd och om den kommer bort på posten (inte ovanligt) så är det DU som får stå för kostnaden att köpa en ny . Ett bra sätt är att kolla med konsumentverket hur många reklamationer som kommit in mot företaget.
Tänk även på att utlänska siter alltid anger landets moms ex tyskland 16% om du beställer den till sverige så lägger tullen på 9% ytterligare i moms, samtidigt är det det landets garantier och köplagar som gäller ex 1 års garanti i stället för 2 år

pussgurkan besöker inte forumet just nu   Svara med citat