Hej!
Tänkte lämna en statusrapport ang rutten, försbvenskning av NDK.
Just nu har jag fått ihop det med signaler och hastighetsskyltar.
Var lite klurigt men det lyckades. Så nu kan jag sätta ut signaler (svenska) ihop med de danska utan att riskera att rutten havrerar för att man sätter signalerna fel. Har bytat ut alla dvärgsignaler till svenska eftersom dessa fungerar ihop med de övriga danska. De andra signalerna får jag vänta med till senare.
Dessutom har jag börjat med att designa landskapet, det ser rätt fattigt ut om man kör originalet. Har tänkt att bygga rutten som 2 delar, nämligen södra och norra delen av Skåne...Den södra kommer att bestå av rätt mycket av det platta landskapet som kan ses i den södra delen av Skåne, andra delen kommer att bestå av den norra delen, dvs det icke platta landskapet, mycket skog och inte så mycket öppet landskap. Dessutom i den norra delen kommer jag att länka stationerna till Småland, Blekinge och Halland.
Tyvärr kan jag inte visa bilder just nu eftersom jag sitter vid en annan dator. Men bilder kommer så småningom.....
Får dessutom bygga om lite spår i ena hamnen på grund av att marken inte har varit ok från början så det ser ut som tågen svävar fram.
Ha det bra
MVH Kenneth
|