Citat:
quote:Tidigare skrev Bengan
Göran.
Jag får tågen att åka som jag vill genom växeln. När jag gör som man gjorde med den vanliga rälsen, när man gjorde en fyrvägsväxel.
Men får ingen ordning på växeltungorna, men det kanske är så enkelt att det inte är någon animering på just dessa växlar. Kanske någon annan sitter inne med svar på detta.
Bengan.
|
Hejsan, tillbaka från semester och som prio 1 var att lattja med dessa underbara objekt. Jag satt ett tag i går natt och lyckades inte koda någon växel. Men jag skyller det på att ha druckit litet för mycket vin.
Efter litet nattsömn har jag idag lyckats koda en växel som den i din bild. Med början med växelväljaren vid den blåa ploppen och klockvis runt växeln namngav jag växelväljarna J 1, J 2, J 3 samt J 4. Observera att det är ett mellanslag mellan J och efterföljande nummer.
Sen gick jag till scenery objekts fliken, valde frågetecknet samt klickade på själva växelobjektet. Denna namngav jag till
J [1,2,3,4]. Observera att det återigen är mellanslag mellan J och den efterföljande klammern medans det inte är några mellanslag någonstans mellan klammrarna.
Med detta gjort så fungerar animeringen.
Lycka till!
EDIT: Ska kanske precicera mig litet och nämna att när man namnger växelväljarna så skall dessa börja med samma ord (eller kombination av ord). Det som får (läs ska) skilja är det sista ordet/tecknet/siffran. När man sedan namger växelobjektet så ska namnet börja på samma ord (eller kombination av ord) och avslutas med med det som skiljer sig åt i växelväljarnas namn, detta placerat inom klammrar []. Till sist: när man matar in det som ska stå i klammrarna så skall man utgå ifrån växelväljaren vid blåa pluppen och gå klockvis runt växeln.
EDIT2: För att ge ett exempel så skulle växelobjektet i din bild få namnet
Junction [7,4,6,5] för att fungera.
//John