Visa ett inlägg
Gammal 2004-07-23, 23:21   #11
RobinG
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 7
Standard

Slutpunkten blir förmodligen Munkedal. I verkligheten går tågen från Sävenäs godsbangård utanför Göteborg via Uddevalla till Munkedal. Från Munkedal går de vidare som VUT till Lysekil.
Lysekilsbanan är en riktig utmaning att köra. Sth är 40 km/h. Längs den kurviga banan finns enligt uppgift Sveriges brantaste järnvägsbacke (Buabacken). Just nu trafikeras banan med två dubbelturer per dag. Ofta är det Rm-lok som drar tågen. I Lysekils hamn har Green Cargo en Z70 för växling.
Lysekilsbanan ansluter till Bohusbanan i Smedberg tpl. Smedberg är inte ens en station längre utan tillhör den ovanliga kategorin "bangårdsområde" hos Järnvägsstyrelsen.
Jodå, det finns en del godbitar kring Munkedal. Smalspåret vore kul att göra.

Testade med "Streetlever" i hamnen. Det blev perfekt!

Egentligen skulle den här tråden hamna i Landskapsdesign, men råkade posta den i 3D-design istället...

Lovar att posta några nya bilder snart.

/ Robin
RobinG besöker inte forumet just nu   Svara med citat