Visa ett inlägg
Gammal 2004-07-06, 09:29   #7
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Hej allihop. Nu har jag jobbat med resandestatitiken igen och det går framåt. Titta på följande länk:

http://www.svttl.se/resande.htm

jag går igenom varje flik så ni förhoppningsvis förstår vad som finns.

Flik 1 Pappersmall:
Detta är mallen där jag matar in uppgifter för varje tåg som varje operatör kör.

Flik 2 Sammanställning:

Gul bakgrund. Ni ser antal resenärer, ankommande och avgående för varje tidszon och station.
Grön bakgrund. Ni ser antalet resenärer som vill resa för varje tidszon och station. Ankommande och avgånde har lagts ihop i en klump.
Blå bakgrund. Ni ser antal tåg som stannar på varje station och varje zon.
Brun bakgrund. Ni ser hur många resenärer som åker i varje tåg som stannar på stationerna och för varje tidszon.

Flik 3 - 6:

Ni ser varje operatörs tåg och på de ställen tågen stannar så har jag skrivit in i vilken tidszon tågen stannar. Det är alltså siffrorna 1 till 4.
längst upp skall ni se tågnumren men alla siffrorna får inte plats just nu. Det ändrar jag snart.
längst till höger med gul bakgrund ser ni hur många av era tåg som stannar på de olika statinoerna. Dessa för jag sedan i i fliken sammanställning när jag räknar ihop det totala antalet tåg som stannar på varje station.

Det är än så länge bara VHJ som är inmatade. Vi har nu alltså antalet resenärer som kan åka per tåg på de olika stationerna. Vad vill vi nu göra med dessa siffror???????

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat