Visa ett inlägg
Gammal 2004-06-27, 22:56   #7
rotten
Medlem

Reg.datum: Jan 2002
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Joel

Hejsan, nu har jag två frågor:

1. Jag har nu laddat ner TrainzObjects. Så är det någon som kan förklara för mig hur jag gör när jag skall kolla det ni beskrev?

2. Den vagnen som man kör torv med, alltså Kbps961, står inte på Bergaryds rangerbangård som den ska göra. Jag har installerat tillbehören som behövs för att vissa vagnar skall fungera, men det vill sig inte ändå. Vagnen funkar alldeles utmärkt i Railyard, men i BHJ går det inte. Har någon nåt tips, eller vet nåt som kan vara orsaken till att det inte funkar?

/ Joel
1. När du startat TrainzObjects första gången så ska du klicka på den lilla meny-knappen nere till höger och ställa in Error Checking till läge Full Error Checking. Starta sedan om TrainzObjects och rätta till de eventuella fel den rapporterar.

När sedan TrainzObjects är igång igen så väljer du fliken Maps och i den lilla drop-down-boxen väljer du BHJ. Då kommer en analys av BHJ att göras. När den är klar så visas en rapport över vilka objekt som finns i kartan och vilka objekt du eventuellt saknar. Saknar du något objekt så kan du i detta läge kögerlicka på rapporten och välja Search for missing objects on DS (d.v.s. programmet startar en sökning efter de saknade objekten på Aurans Download Station).

2. Det skulle mycket väl kunna vara den vagnen vars configfil jag editerade. Tyvärr kan jag inte verifiera det för det ligger inte kvar någon backup av orginalet i dess mapp. Om det är den så är det troligen en skillnad på de kuids som listas i kuid-table och de kuids som används som bogies. Kolla det. Vagnen ifråga huserar i mappen [u]...\Auran\TRS2004\World\Dispatcher\Downloads\kuid 41462 15315</u>

//John
rotten besöker inte forumet just nu   Svara med citat