Visa ett inlägg
Gammal 2004-06-24, 21:08   #11
pedeo
Member

Reg.datum: May 2004
Standard

Håller med dig, Hawk! Mitt första intryck av Burgenland var att banan var rätt tråkig - egentligen bara två raka spår utan större möjligheter än ett och annat mötande tåg - men efter att ha kört lite på den känns det annorlunda. Jag har både bott och rest i södra Tyskland/Österrike/Schweiz och det är en rutt som hämtad ur diverse reseminnen. En modern DB-641:a eller ett gammalt smutsigt diesellok följt av de karaktäristiska dubbeldeckarvagnarna känns rätt, likaså någon slags rälsbuss. Korta perronger är väl egentligen mest realistiska eftersom Burgenland är landsbygd. Man bör dock hålla i minnet att en tysk småstad har runt en kvarts miljon invånare - som Malmö, ungefär - så tätbebott är det i allmänhet, vilket motiverar såväl täta turer som stora tåg på en förhållandevis liten sträcka.

Med detta vill jag ha sagt att jag instämmer i alla lovord om Burgenland. Ska bygga några aktiviteter, om jag får det att fungera, där pendeltrafik med gamla och nya tåg, samsas med museal trafik och godstrafik.

Åter till verkligheten. Jag gjorde egna paths med vänstertrafik men fick dem inte att fungera. [V]

För övrigt ska jag testa de tips jag fick om hur jag ska få rutten att fungera för aktiviteter - man ska ju inte bara resa som turist... []
pedeo besöker inte forumet just nu   Svara med citat