Visa ett inlägg
Gammal 2004-06-04, 20:02   #5
alaska
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Skicka ett meddelande via MSN till alaska
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev DJ Clinton

Citat:
quote:Tidigare skrev Dson

Jag kan bara hålla med Alaska, Pson. Det har totalt spårat ur, jag funderar (som kanske många andra?) att också dra mig ur. Jag tycker rent sagt synd om Pursche, ni är det bolag som köper/säljer mest. Se på t.ex Psons företag Express AB, hur mycket gör de på en månad, nästan ingenting! Eller STAB, de gör inte heller så många saker.

CT Inc. är mig veterligen det företag som syns mest av alla. Detta har spårat ur, ta t.ex SJ, Bk Tåg etc. Köer/Säljer de så mycket som CT Inc gör? Nej, skulle inte tro det!

Jag måste säga (trots att detta kanske låter förnedrande), den Virtuella världen va mycket bättre innan CT Inc. skapades!

MVH Daniel

VD för UBOPGE

Turn on your headlights
If you don't like what you see - Turn them off!
Är det inte det som är meningen med att driva ett virtuellt tågbolag? Att synas och att marknadsföras. Och av vilken anledning tycker du synd om Pursche för? Vad tror du han vill ha? En operatör som faktiskt är aktiv eller 10 andra som inte gör ett piss? Om du inte gillar det du ser så blunda då, precis som många människor gör för U-länderna. Och jag tycker inte att nånting har spårat ur förutom Linx-tåget som spårade ut i en av dom södra växlarna vid Tegelbacken i Stockholm i vintras. Och varför ska du dra dig ur? Du som tjatar om vad bolag gör och inte gör. Inget litet bolag ger upp bara sådär. Utan dom kämpar mot större makterna. Och sen när du säger att Pson´s bolag X-press AB inte gör nånting på en månad så har du alldeles rätt. Dom gör inte NÅNTING! Dom kör endast på KMJ och det ger dom inte tillräckligt med inkomster. Då får man faktiskt skylla sig själv om man inte är öppen för andra saker. Och SJ, Green Cargo och BK-tåg m.fl säljer och köper mer än vad CT Inc gör. Man märker det bara inte eftersom alla köp och liknande inte meddelas officiellt. Och den virtuella världen kanske var bättre innan CT Inc skapades. Om inte vi hade skapats så hade ett annat bolag gjort det. Då hade ni sagt samma saker om det om inte värre.

/Mohammad, VD på CT Inc.

http://w1.500.telia.com/~u50025334/

Ska inte den virituella världen vara lik den riktiga.
Om ett bolag som SJ handlat och gjort som CT Inc. gör, i den verkliga världen, hade dom genast fått skattemyndigheten, konsumtionsnämden och ett antal andra myndigheter på sig.
Kan hålla med om att CT Inc. är aktiva, inget fel i det.
Men som det sagts tidigare så har det ändras dag från dag, om det sen har gjort så till Pursche eller om det bara stått i forumet, ja det vet bara företaget själv och Pursche.
Det jag skulle vilja var att CT Inc. kunde, "som sagts tidigare" redovisa för hur dom kör sina tåg och vilka tåg man änvänder till vad.
Min tro är att det är svårt att kunna göra detta.
Sen kan jag förstå att fler är på väg att lämna detta, eftersom jag själv gjort det för jag anser att det är så långt från verkligheten.
alaska besöker inte forumet just nu   Svara med citat