Installationsprogrammet för PaintShed bygger på en teknologi som heter Windows Installer och det du beskriver är ett problem som kan uppstå ibland då man använder Windows Installer: avinstallationen fungerar inte som den ska vilket leder till att det inte går att installera på nytt igen eftersom systemet tror att det redan är installerat.
Jag jobbar med att göra installationsprogram och jag brukar använda ett program som heter MsiZap för att "bota" problem som detta. Dock är det litet krångligt att använda detta program och man kan strula till sitt operativsystem totalt ifall man gör fel. Eftersom jag inte vill ha ditt system på mitt samvete så tipsar jag bara om MsiZap, kolla upp det själv på nätet samt använd det på egen risk.
Alternativet är att kontakta Auran support.
EDIT:
MsiZap är ett kommandoradsprogram, det finns även ett liknande windowsbaserat program som möjligen kan vara lättare att använda.
Det hittas här:
http://support.microsoft.com/?kbid=240116
Notera att det är olika versioner beroende på om du har Windows 95/98/ME eller Windows NT/2000/XP. Återigen, bara ett tips. Använd på egen risk.
//John