Hej!
Jag fick den fina möjligheten att testa
JBJR2 och jag tänkte skriva lite vad jag tycker om den! Sådant som man har att se fram emot och sånt som möjligtvis kan bli bättre!
När jag startade rutten valde jag först att köra lite snabbt med ett X2 tågsätt i Linx färger.(aja, 160-200km/h är väl lite överdrivet på jbj men när man är i farten så är man!) När jag gjort det tog jag och körde ett rc lok med intercity.
Man kan direkt när man startar, märka en väldigt stor skillnad i atmosfären sen den förra versionen av banan. Det är mer åt KMJ hållet, men jag vill inte påstå att den är lik på något sätt då det är helt nya björkar i texturer etc!(om jag ser rätt.)
Det är mycket finare spårplan än innan(inte lika brant på långa vägar) och man kan fortfarande känna den nordliga spårläggningen och att man befinner sig långt norrut. Exempel på det är enkelspåriga broar på vissa ställen och även en hel del forsar och liknande som nämts tidigare.
Rutten är så vitt jag förstått det långt ifrån klar även om naturen är i väldigt fint skick och fps på topp(jag använde dock endast original msts grafik, ej mågon anti-aliasing etc!)
Jag ger bedömingen 8 av 10 ruttbyggarnomineringar för denna versionen som är en "beta"!

Jag garanterar att om arbetet håller samma klass så får den färdiga versionen minst 15/10 om inte mer. Det är inte så mycket gjort åt vissa detaljerade miljöer och stationer verkar det som!
+ Norrlandskänslan som finns kvar!
+ Naturen och vattenfallen som är riktigt fina!
+ Spårläggningen som är bättre än sist!
+ Den nya spårtexturen!
---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ----
- Längtan efter den färdiga versionen, annars vet jag ej? En toppenrutt![8D]
En del samlade bilder på intercity tåget:
Med vänliga hälsningar: Olaf Lindström
Web: Msts-akuten.com!