Självklart kan man inte bedömma en kamera enbart på dessa bilder och allra minst när de är komprimerade och/eller förminskade.
Dock så är det så att man oftast får man vad betalar för. Jag har själv en dyr kamera och objektiven till den skiljer väldigt mycket i pris men det är att man får vad man betalar för. Ju dyrare ju bättre optik. Jag skulle mer än gärna ha en glugg med L-glas i för att kunna få den skärpan jag eftersträvar. Gluggen jag nu har är lite för "mjuk" i mitt tyckte i ändläget (300 mm) men jag har ju endast betalat 1400 för gluggen så jag får nöja mig med det och försöka förbättra bilderna enligt de övriga sätt som finns tillgängliga.
Många bilder skulle väldigt mycket bättre om man bara tänkte på en del saker innan man trycker av. Ofta är det de små detaljerna som höjer helhetskänslan i en bild.
Första bilden ovan hade kunnat fått mer liv om man stgit ett steg frammåt och fått med föraren istället för en bit vägg.
Samma sak med sista bilden. Två steg frammåt och ett och sidan så hade man fått en bra bild med dubbla Y1

r och utan stolpe som klipper bilden...
I övrigt tycker jag bilderna är bättre än de bilder som tidigare visats då det sett ut som det varit imma på linsen eller liknande.