Orginalmodeller har jag ett par, men dem är nog ingen intresserad av. Däremot har jag ett par fotomodeller och dem, kan jag avslöja, lämnar jag
aldrig ut.
Tillbaks till ämnet:
Tack för ditt svar. Jag provade reset XForm men till ingen lycka, förmodligen mer p.g.a. min okunskap om kommandot än själva funktionen av kommandot. Jag ska läsa på om XForm så att jag vet vad det innebär.
Du nämnde att negativ rotation kan strula till saker, vilket jag högg på. Jag testade att göra om animationen baklänges, d.v.s. dörrarna börjar stängda (och därmed är objekten i den orientering jag skapade dem) och öppnar sig under animationen. Voilá! Nu funkar det. Synd bara att själva meningen med animationen är att dörrarna ska öppna sig när tåg nalkas och inte tvärt om. Vad jag kan göra är att skapa nya dörrsegment i öppet läge (kasta om längd och bredd) och försöka animera dem så att de stängs korrekt in i dörröpningen.
Men först vill jag kolla ifall någon vet om ifall det finns något sätt att tala om för Trainz att köra en animation baklänges. Såsom jag har förstått det så är utgångsläget i en mocrossinganimation fällda bommar, själva animeringsrörelsen är den då tåget passerat. För mig blir ju det öppna dörrar som stängs när loket lämnat stallet. Om man på något sätt kunde tala om för Trainz att animeringen istället skall tolkas som tåg kommer, öppna dörrarna, så slipper jag göra om min bakvända animation. Sannolikheten för detta ser jag dock som liten.