Visa ett inlägg
Gammal 2004-04-05, 22:51   #12
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

De gånger jag själv varit i kontakt med folk bland annat på GreenCargo har det inte uppskattats när klotter kommit på tal. Antingen har vi samma syn som övriga järnvägsbolag/arbetare har eller så har vi inte det. I det senare fallt kan vi glömma att få den hjälp vi så väl behöver.

Hur skulle det se om vi t.ex ska försöka att få ut material från Banverket från deras BIS-information (höjddata över spåren i sverige) och försöker skapa kontakter och sedan visar öppet att "ja klotter det har vi inget emot...det förekommer ju så då måste det ju visas här med". Som jag har sagt många gånger innan. Vill vi bli betraktade som seriösa finns det bara ett synsätt.

Vi har tidigare haft flera diskussioner om detta på forumet. I forumreglerna finns att vi inte ska "ta upp" det som ligger utanför lagen och i det området finns klotter.

Från regelsidan
§ 3.6 Piratkopiering, warez och annat olagligt - Forumet tillåter inga diskussioner om olovlig kopiering av filmer, avsnitt, program, spel eller annat. Även om lagen är lite suddig när det gäller kopieringen av upphovsrättsskyddad film, avsnitt & musik och meningarna skiljer sig om det är olagligt eller inte, så har vi bestämt att vi inte skall diskutera sådant i forumet. Andra olagliga diskussioner som dyker upp och som inte ligger inom detta område kommer att bedömmas av forumledaren och passande åtgärder kommer att tas

Vad var och en har på sina egna sidor kan vi inte råda över men på e-buzz/stw.se kommer inte klotter att tolereras.

Jag kanske bör tillägga att jag och övriga som är admin/moderator på forumet har absolut inget emot Bengan utan uppskattar det han gör både i fotograferingsväg och i ommålningsväg. Detta är mao inget personligt utan ett rent ställningstagande om en princip.
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat