Hej Henrik,
Som Göteborgare är ju detta naturligtvis ett väldigt intressant projekt du håller på med. Jag har själv funderat flera gånger på att påbörja ett sånt här projekt. Jag har ju detta precis runt knuten så att säga. En speciell favorit för mig är Sävenäs bangård som ju är ännu större än infarten till stationen. Det största problemen jag sett framför mig har med framerates att göra. Spårområdena med signaler, skyltar och all stadsbebyggelse runtomkring är ju enormt minst sagt.
En tanke som slog mig då var att man skulle begränsa sig till en låg vy, kanske till och med enbart från förarhytten. Isåfall skulle man kunna göra stadsbebyggelsen mot Friggagatan som kulisser. Sen gör man enbart vissa utstickande byggnader som lejonet, stationen mm i 3D. Huruvida detta blir bra är svårt att säga utan att testa. Risken med ett sånt här projekt är att man i sin iver att få det detaljerat bara får ett bildspel i slutändan. Jag tror man måste "luras" lite och ta lite genvägar för att få det spelbart.
Hur tycker du hastigheten är som den är nu? Spåren och signaler verkar ju ligga redan enligt dina bilder.
/Mats