Visa ett inlägg
Gammal 2003-12-21, 17:15   #42
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev tjalle

Hejsan, det ser ut att bli snyggt värre [] och hoppas ni inte tröttnar. Vackert jobbat med de nya spåren .
Mitt önskemål är möjligtvis att de större städerna får lite längre stationer som t.ex. Kvarndalen, möjligtvis Dejerud, Munksäter samt Karlfors så de lite längre tågsättena får plats. Man kanske frågar sig varför de skall vara längre men möjligtvis p.g.a fler resenärer.


Tack! Tröttnar, nä, just nu är det hur roligt som helst...

Jag delar din uppfattning om att stationerna behöver bli lite längre. Nu begränsar ju städernas byggnation till allt för vidsträckta förändringar, vi ändrar så lite som möjligt i befintlig bebyggelse för att det inte ska bli för mycket arbete. Nu går det ju att bygga mycket tätare med xtracks och det utnyttjar jag förståss. Perrongen för huvudlinjen och perrongen för vändande tåg är längre än vad dom är nu, c:a 10 personvagnar ska det få plats på dom.
Plattformen för bibanan är dock något kortare, den håller nog den längden som vi har idag, tror jag. Men, på bibanan är det ju kanske lite naturligt att tågen inte är lika långa eller om dom så skulle vara, så kan perrong 2 användas.





Så, den här tåglängden är målet för persontåg att kunna hålla på alla större stationer utan att slutet på tåget blockerar.

/Mats A

LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat