Citat:
quote:Tidigare skrev JSON
...men hur blir man av med färdskrivarljudet?
//Json

Json, lackerare på BOPGE
|
Om det är samma ljud jag tänker på så kommer det
inte från loket. Det kommer från den rutt du kör på och då dom rutter som delvis hämtar sitt ljud ifrån mappen
C:\Program\Microsoft Games\Train Simulator\SOUND (=dom flesta rutterna!)
Ljuden i originalloken är ganska höga jämfört med Mg´n. Det gör att du hör ruttens bakgrundsljud mycket tydligare när du kör med Mg´n. Jag tror att det ljud du "retar" dig på är ljud från rälerna som MSTS försöker efterlikna. Det ligger sammanlagt 398 ljudfiler i den mappen hos mig, så att seriöst försöka hitta vilken av dom som "klickar" kan ta lite tid. Det kan ju även vara flera...
Men, prova att flytta alla .wav-filer till en annan mapp och prova och se om klickandet försvinner. Det som du kommer att märka av är att nästan allt bakgrundsljud försvinner från rutten. Så det kanske inte är någon slutlig lösning. Men om tickandet försvann så vet du iaf var det kommer ifrån samt var ljudfilen ligger. Sen är det bara att hitta den bland alla...
Om du vill ha tillbaks bakgrundljuden så är det bara att flytta tillbaks alla .wav-filer till
C:\Program\Microsoft Games\Train Simulator\SOUND
Jag har själv provat det här och MSTS fungerar utan dom ljuden.
Till sist: Jag tycker ljudet i Mg´n är fenomenalt, det är lite softare, inte så skräningt. Jag har länge retat mig på originalljuden i loken. I ProTrain3 finns även lok som låter bra. Dom låter iofs lägre, så att köra dom på andra rutter än dom som har anpassat bakgrundsljuden låter lite konstigt ibland, speciellt när man kör under broar... [B)]

Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler